Cercar en aquest blog

PROVES DE DIAGNÒSTIC

dilluns, 9 de maig del 2011

Aquest dilluns i al llarg d'aquesta setmana, tendran lloc les PROVES DE DIAGNÒSTIC per a l'alumnat de 4t de Primària. MOLTA SORT ALS NOSTRES ALUMNES i molta tranquil·litat!!!
Per si vos interessa, vos explicam breument què són i en què consisteixen....

Què són?
Són un conjunt de proves que s’apliquen a l’alumnat de quart de primària de tots els centres, i de qüestionaris que responen l’alumnat, les seves famílies, els professors i els directors.
Per què es fan?
Aquest tipus d’estudis s’està aplicant a tots els països desenvolupats del nostre entorn europeu, i les nostres lleis educatives més recents els han incorporat com una fórmula eficaç per millorar la qualitat i l’equitat de la nostra educació. Ajuden a conèixer millor el que saben fer els escolars i els factors que millor contribueixen al seu aprenentatge.
Quan s’apliquen?
La seva aplicació en tots els centres està prevista entre els dies 9 i 13 de maig de 2011.
De què s’avalua els estudiants?
Les proves consisteixen en la realització d’exercicis vinculats a les competències en comunicació lingüística (català, castellà i anglès), en competència matemàtica i en competència en coneixement i interacció amb el món físic. Les proves es proposen valorar la capacitat d’utilització i d’aplicació a la vida quotidiana dels coneixements i de les destreses adquirides. Això és el que significa avaluar competències. Les qüestions que hauran de resoldre s’ajusten al nivell de dificultat habitual del curs que estudien.
Com es fan?
En cinc matins, en sessions d’una hora emmarcades en el seu horari habitual, l’alumnat respondrà per escrit una bateria de qüestions (iguals per a tots els centres). La Comissió d’Avaluació de Diagnòstic, constituïda a cada centre, s’encarregarà de garantir la qualitat i homogeneïtat de l’aplicació i execució de tot el procés.
Per a què serveixen?
Com que es fa sobre la base de proves comunes, informa i orienta els centres i el professorat segons una referència general objectiva que complementa les dades del seguiment quotidià que tenen del seu alumnat. Aquesta avaluació aporta línies de millora dels distints sistemes educatius
Quines dades aporta? 
Les proves no tenen valor acadèmic perquè la seva finalitat és proporcionar una informació complementària, un perfil diagnòstic, al centre i a les famílies que pugui servir per sustentar accions de reforç que ajudin a corregir dificultats o problemes d’aprenentatge. Aquesta avaluació analitza els resultats de manera singular i específica per a cada centre, segons el seu context; per aquest motiu no donaran peu a comparacions ni classificacions entre ells. En analitzar de manera tan pormenoritzada el context escolar, aporta dades valuosíssimes sobre els factors que més influeixen en els bons rendiments i orienta, així, els centres, el professorat, els estudiants i les seves famílies en la millora del procés educatiu.