Cercar en aquest blog

Ajudes de menjador per condicions econòmiques o sociofamiliars desfavorables del curs passat (2011/2012)

dimarts, 13 de novembre del 2012

 

Ajudes de menjador per condicions econòmiques o sociofamiliars desfavorables del curs passat (2011/2012). 

Us comunicam que s'han publicat en el BOIB núm. 167, de 10-11-2012, les ajudes individualitzades de menjador per als usuaris de menjador del curs passat, (2011/2012) per a alumnes de centres docents públics no universitaris, en els nivells d'educació infantil, primària i secundària, els quals han d'haver utilitzat durant el curs passat el servei de menjador amb una assistència que superi el 70% dels dies de servei (entre el dia 12-9-2011 i 26-6-2012) i presentin la sol·licitud en els terminis establerts : fins dia 20 de novembre de 2012. Les ajudes poden sol·licitar-se si el curs passat la família es trobava en unes condicions econòmiques o sociofamiliars desfavorables (veure l'annex I i II). I s'ha d'arribar a la puntuació establerta per la comissió avaluadora ( ubicada a la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats) .
Criteris per atogar les ajudes :
Es tendran en compte els criteris següents: a) La renda de tots els membres de la unitat familiar. b)El nombre de membres de la unitat familiar. c) Les condicions socials del sol·licitant, acreditades de forma fefaent. d) Els membres de la unitat familiar afectats per disminucions físiques o psíquiques.

Documentació:

-S'ha d'emprar només un sol imprès si es demana per més d'un membre de la família
1. S'ha d'emplenar i signar l'annex 3 i el 10.
2. Fotocòpia dels DNI ( o NIF) de tots els membres de la unitat familiar que tenguessin 16 o més anys el 31-12-2011.
3. Certificat d'ingressos emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'any 2011, del pare, mare o tutors del sol·licitant. En cas de nul·litat, separació o divorci, es té en compte la renda de qui té la guarda i custòdia i també la quantitat aportada per manutenció dels fills fixada en el conveni regulador de separació o divorci, excepte si hi ha denúncia de reclamació d'aquesta manutenció (s'ha d'aportar, per tant, fotocòpia de la denúncia, a més del a fotocòpia del conveni regulador). En cap cas, no serà suficient la presentació del certificat que acrediti que no estava obligat a fer la declaració de 2011, si no s'acompanya d'un certificat d'ingressos. Si no es pot presentar el certificat d'ingressos emès per l'Agència Estatal pel fet no estar inscrits al seu registre, han de presentar un certificat dels serveis socials en què es valori la situació econòmica de la unitat familiar. En cas que no vagin a l'Agència Estatal Tributària a cercar el certificat d'ingressos de 2011 a dalt subratllat, poden optar per emplenar i signar l'annex 8 per part de tots els membres de la unitat familiar.
IMPORTANT : Són membres de la unitat familiar : pares o tutors, l'alumne beneficiari, germans menors d'edat, els fills majors d'edat que convisquin al domicili familiar i tenguin menys de 25 anys, o edat superior si tenen discapacitat física o psíquica igual o superior al 33%, els ascendents familiars majors de 65 anys que convisquin al domicili familiar i, també, la persona que mantengui una relació afectiva amb el tutor del beneficiari (matrimoni, parella de fet...)
4. Fotocòpia del llibre de família amb tots els seus components, o sentència de nul·litat, separació o divorci. Les separacions de fet s'han d'acreditar mitjançant qualsevol documentació que ho demostri.
5. Fotocòpia del llibre de família nombrosa, si escau, vigent a 31-12-2011
6. Si a la unitat familiar hi ha membres afectats per discapacitats físiques o psíquiques, s'ha de presentar certificat emès per l'organisme oficial corresponent.
7. Si es tracta de família monoparental: s'ha d'acreditar i s'ha d'emplenar i signar l'annex 5.
8. Si tenen nins amb acollida, acreditar-ho.
9. Les condicions sociofamiliars desfavorables s'han de justificar mitjançant els documents que es puguin aportar. El Consell Escolar atorga la puntuació corresponent en funció de la informació que s'ha pogut recaptar.
10.Certificat d'empadronament de tots els membres (en un sol document o certificat, no un de cada membre).
11. Si el pare i la mare, ambdós, treballen : certificat d'empresa dels dos.
La sol·licitud s'ha de recollir i presentar al centre, Secretaria, de 9'10 a 11 h. Termini: Fins dia 20 de novembre de 2012 ( Palma, 12 de novembre de 2012 – CEIP SON RULLAN )